Bedrijfsfilm maken drachten

Wil je op een eenvoudige en aantrekkelijke laten zien wat je bedrijf kan betekenen voor (potentiële) klanten? Dan is een bedrijfsvideo een zeer effectief middel. Wij helpen je met de productie van krachtige en dynamische bedrijfsvideo’s.

Bedrijfsvideo laten maken, hoe werkt dat?

Een bedrijfsvideo is een middel om je merk, bedrijf, product of evenement onder de aandacht van je doelgroep te brengen. In een bedrijfsvideo heb je enkele seconden om het juiste gevoel over te brengen bij je doelgroep. Zij moeten zich vertrouwd voelen bij jouw organisatie, merk of evenement en over gaan tot een actie.

Waarom een bedrijfsvideo laten maken?

Mensen zijn visueel ingesteld. Video of film is dus een krachtig middel om een boodschap over te brengen. Mensen kunnen zich op deze manier inleven in een situatie, waardoor je boodschap beter wordt onthouden. Met video trek je de aandacht van de kijker. Waardoor het aantal conversies zal stijgen.

Welke soorten bedrijfsvideo's zijn er?

Traditionele bedrijfsvideo

Een traditionele bedrijfsvideo of bedrijfsfilm wordt veelal gebruikt als eerste kennismaking met je bedrijf. Je presenteert je bedrijf maar ook jezelf en je medewerkers en je geeft de kijker een kijkje in de keuken.

Brandingvideo

Een brandingvideo is volledig gericht op jouw merk met als doel je klant een bepaald gevoel mee te geven. Of het nou gaat om een gevoel van exclusiviteit, warmte, professionaliteit of erbij willen horen, het kan allemaal.

Onboardingvideo’s

Video is een effectief middel bij het inwerken van je personeel. Bij het onboardingproces gaat het erom dat nieuwe medewerkers zich welkom voelen en zo snel mogelijk productief zijn. Dit kan eenvoudig door ze een video te sturen met de instructies en regels van een organisatie.

Werken bij

Werken bij video’s zijn perfect om je (potentiële) nieuwe medewerkers een inzicht te geven in jouw organisatie. Je richt je niet alleen op een bepaalde functie maar ook op het bedrijf, de passie en de werksfeer. Zo krijgen nieuwe medewerkers, maar ook klanten, een goed inzicht in de organisatie.

Het productieproces van een bedrijfsvideo

We begrijpen dat je graag wilt weten hoe het proces verloopt en wat er van jou verwacht wordt. Daarom leggen we stap voor stap aan je uit wat er nodig is om jouw bedrijfsvideo te ontwikkelen. Zo weet jij wat je kunt verwachten. 

Stap 1: Boodschap bepaling

We bepalen we gezamenlijk de doelstelling en de boodschap die je wilt uitdragen.

Stap 2: Doelgroepanalyse

We analyseren de doelgroep zodat de aftermovie optimaal aansluit en de boodschap helder overkomt.

Stap 3: Productie

Vervolgens wordt er een draaiboek ontwikkeld en beginnen we met de productie van de definitieve bedrijfsvideo. 

Stap 4: Oplevering

Tijdens de productie word je op de hoogte gehouden met verschillende previews waarna de bedrijfsvideo pas bij 100% goedkeuring wordt opgeleverd.

Ben je op zoek naar een manier om jouw boodschap op een krachtige manier over te brengen?

Veelgestelde vragen

De lengte van een video is afhankelijk van meerdere elementen. Zo is het belangrijk om te bepalen welke boodschap je wilt communiceren, via welk kanaal, welk doel je wilt bereiken en wie je wilt bereiken. Wij streven er altijd naar om de video’s zo kort en dynamisch mogelijk te maken zodat de doelgroep de aandacht bij de video houdt.

Een bedrijfsvideo kun je op meerdere manieren inzetten. Zo kun je hem op je website inzetten, je kunt hem laten draaien op een beurs, in de hal van je organisatie en natuurlijk op social media.

De kosten voor het maken van een bedrijfsvideo zijn volledig afhankelijk van uw wensen, budget en doelstellingen. Er is dus geen standaard prijs. Wat uw budget ook is, wij zorgen er in alle gevallen voor dat uw verhaal op een originele wijze verteld wordt. Vraag een offerte aan om de kosten te berekenen.

Binnen 2 tot 10 werkdagen leveren wij het eerste concept van de bedrijfsvideo aan. Mocht je een deadline hebben, laat het ons dan spoedig weten. We bewegen graag met je mee!

Wij zorgen ervoor dat jouw bedrijf goed in beeld komt. Om jouw huisstijl ook goed terug te brengen in de video hebben wij de volgende bestanden nodig:

– Logo in .EPS of .AI
– Huisstijlhandboek (indien deze aanwezig is)

Kunnen we jou helpen?

Ben je als HSE manager op zoek naar een veiligheidsvideo, als ondernemer naar een promotievideo of als marketeer naar een productievideo?

Wij adviseren met kennis en kunde over de kracht van beeld en vanuit onze ervaring zetten we jouw wensen om in realistische video’s.

Jetze van der Veen

Hoe klanten ons zien